Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Masterclass Innovatiemanagement & productontwikkeling

Ben je directeur, manager of adviseur en voel je de noodzaak voor je organisatie om mee te gaan in de opkomende globalisering, technologische ontwikkelingen en kortere productlevenscycli? Hoe breng je nieuwe producten en diensten succesvol op de markt en hoe verdien je er geld mee?

Kom dan naar de opleiding New Product Development waar experts in vier bijeenkomsten (10 dagdelen verdeeld over 4 dagen) hun visie en vertellen vanuit hun ervaring over de belangrijkste principes en inzichten:

  • De mogelijkheden en kansen voor groei door innovatie zijn bijzonder groot, maar welke zijn interessant voor mijn organisatie?
  • Hoe voorkom ik dat projecten intern om zeep worden geholpen?
  • Moeten we samenwerken met partners?
  • Hoe valt innovatie nu echt te managen en het feitelijk introduceren van nieuwe producten of diensten, hoe doe je dat?
  • Van idee naar Cash Cow.

Dag 1 & 2: Noodzaak en inrichting van new product development

De eerste module van deze masterclass geeft allereerst het antwoord op de vraag “waarom zijn new product development en innovatie noodzakelijk voor de bedrijfsvoering?”

Tijdens deze module zal mede aan de hand van jouw eigen vragen en probleemstellingen een overzicht gegeven worden van de opbouw, de samenhang en de structuur van innovatie beleid. Daarna worden één voor één key issues behandeld. Er zal worden ingegaan op onder meer:

  • Wat is innovatie en innovatiemanagement
  • Het onlosmakelijke verband tussen new product development, innovatie en strategie
  • De invloed van de trends en ontwikkelingen in de contextuele wereld
  • De competenties van de organisatie om te kunnen ontwikkelen en innoveren
  • Scenarioplanning en toekomst
  • Ideemanagement en strategisch marketing management

Dag 3 & 4: Managen en waarmaken van new product development

De sleutelvraag in deze tweede module is: op welke wijze wordt het gehele proces en de feitelijke introductie gemanaged? Wat verder aan bod komt is onder meer:

  • De verschillende vormen van innovatie
  • Radicale innovaties en disrupties
  • Technologie als aanjager voor innovatie
  • Het proces achter iedere productontwikkeling: “de organisatie van innovatie zelf”
  • Inzet van sociale media bij lancering
  • Hoe herken ik valstrikken voor innovatieve projecten en vooral: hoe los ik ze op?
  • Risicomanagement bij New Product Development

Inclusief hotelovernachtingen

De investering voor deelname aan deze opleiding bedraagt € 5.095,- per deelnemers inclusief twee hotelovernachtingen, catering en benodigd lesmateriaal.

Programma

Datum Tijd Inhoud
15 Apr. 19 9:00 - 19:00 Dag 1: Introductie Innovatie management en een blik op de toekomst
16 Apr. 19 0:00 Het onlosmakelijke verband tussen new product development
22 May. 19 0:00 innovatie en strategie
23 May. 19 9:00 - 19:00 De invloed van de trends en ontwikkelingen in de contextuele wereld

Tijd

9:00 - 19:00


Inhoud

Dag 1: Introductie Innovatie management en een blik op de toekomst



Tijd

0:00


Inhoud

Het onlosmakelijke verband tussen new product development



Tijd

0:00


Inhoud

innovatie en strategie



Tijd

9:00 - 19:00


Inhoud

De invloed van de trends en ontwikkelingen in de contextuele wereld


Locatie

Nyenrode Business Universiteit
Straatweg 25
3621 BG Breukelen, Utrecht

Resultaat

Wat leer je?

  • Je leert een idee naar een succesvol product of dienst te brengen.
  • Je leert het succesvol introduceren van nieuwe producten/diensten.
  • Je leert innovatie te managen als een organisatie brede competentie.
  • Je leert welke mogelijkheden en kansen voor groei interessant zijn voor jouw organisatie.

Na afloop van deze masterclass zijn jouw resultaten onder meer:

  • Je kunt strategisch innovatiebeleid formuleren en uitvoeren.
  • Je weet de relatie te leggen tussen new product development, innovatie en toegevoegde waarde.
  • Je weet nieuwe producten en diensten te concipiëren, ontwikkelen, introduceren en beter te managen.
  • Je weet hoe je management bewustwording en commitment kunt stimuleren en hoe je innovatie als organisatie brede capaciteit kunt ontwikkelen.
  • Je weet financiële randvoorwaarden voor product development te bepalen en risico’s in te schatten.
  • Je kunt een goede business case bouwen en vooral onderbouwen met relevante tools en informatie.