1. Maak een effectiever zakelijk plan
De wereld verandert te snel voor een traditioneel businessplan. De echte voorsprong op jouw concurrentie vandaag de dag is niet alleen het hebben van een businessplan, maar ook van een business handleiding welke je kan leiden vanuit waar je nu bent naar waar je wilt zijn. Je moet de flexibiliteit behouden om te anticiperen en in te spelen op veranderingen! Wanneer je zakelijke innovatie kunt gebruiken, om met succes veranderende omstandigheden aan te pakken, ben je in een betere positie om je bedrijf te laten groeien.
2. Constante en strategische innovatie
Wat is jouw X-Factor? Waar is jouw bedrijf goed in? Je moet op een constante basis op zoek zijn naar manieren om iets te creëren wat nieuw, beter of meer is dan wat je concurrentie heeft! De aandacht van een consument is steeds korter en deze is dan ook niet meer voor een lange periode geïnteresseerd in één hetzelfde product of dienst.
3. Strategische marketing van wereldklasse
Duidelijkheid krijgen over jouw unieke verkooppropositie en leren hoe je een “core story” kunt creëren is een van de beste manieren om je uiteindelijk te onderscheiden van je concurrentie en om jouw product de aandacht te geven die het verdient.
4. De systemen van Sales Mastery
Leer hoe je de beste verkopers kunt vinden en hoe je ze kunt inspireren, trainen, belonen en hoe je ze kunt leiden om een specifiek en krachtig verkoopteam te worden. Marketing is wat ertoe leidt dat mensen/klanten met je zaken willen doen, maar sales is waar je daadwerkelijk door betaald wordt!
5. Constante anticipatie: de kracht van analyse
We hebben allemaal blinde vlekken. Hoe zorg je ervoor dat jouw bedrijf financieel gezond blijft? Het is heel makkelijk om het overzicht te verliezen op de gegevens die de maatstaf zijn of dienen te zijn en welke je de daadwerkelijke voortgang of achteruitgang kunnen aantonen. Het in staat zijn om metingen te kunnen uitvoeren die je laten zien welke resultaat je behaalt, welke kant je op gaat en waarmee je de blinde vlekken kan achterhalen welke je anders in problemen kunnen brengen is uitermate belangrijk voor je bedrijfsvoering.
6. Optimalisatie en maximalisatie
Hoe is het mogelijk om een realistische groei van jouw bedrijf te creëren op een manier zonder extra te investeren in marketing? Leer om je bedrijf te optimaliseren met een reeks van micro-verbeteringen die geometrische verandering creëren. Soms schuilen de grootste kansen niet in nieuwe initiatieven maar juist in het optimaliseren van de huidige processen. Een kleine optimalisatie binnen de sleutel processen kunnen voor een aanzienlijke impact zorgen in je resultaten.
7. Creëer een enthousiaste fan cultuur
Hoe meer waarde je kunt toevoegen aan het leven en de ervaring van je klanten, des te gemakkelijker je de markt kunt domineren. Leer om te begrijpen, te anticiperen en consequent te voldoen aan de diepste behoeften van je klanten om fans te creëren die namens jou pleiten.