Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Online: Strategic Account Management

Je belangrijkste klanten zijn slimmer en wereldwijzer dan ooit. Ze willen een bekwame partner die in staat is met verschillende regio’s, bedrijfseenheden en functies te werken. Tijdens onze driedaagse Engelstalige cursus ‘Strategisch accountbeheer’ leer je hoe je je klantrelaties met zelfvertrouwen binnen deze nieuwe context kunt beheren.

De cursus is opgezet door RSM Executive Education in samenwerking met het Account Management Center (AMC). Tijdens deze cursus ga je de rol van strategisch accountbeheer onderzoeken en leer je praktische vaardigheden om een cultuur van strategisch accountbeheer in je bedrijf op te bouwen. Je maakt hierin onderscheid tussen strategische klanten en andere belangrijke klanten. Je begrijpt hoe klanten hun leveranciers selecteren, hoe je waarde creëert en je leert hoe je een plan voor strategisch accountbeheer effectief kan uitvoeren in de praktijk.

Voor wie is het programma Strategic Account Management?

Je profiteert van dit programma wanneer je een van de volgende functies hebt:

  • strategic account manager
  • strategic account team member
  • sales person or manager responsible for maintaining and growing the business with strategic customers
  • international account manager
  • manager in a business development role.

Rotterdam School of Management Erasmus University

Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit (RSM), is een van de top business schools in Europa en helpt studenten, academici en mensen in het bedrijfsleven om positieve veranderingen door te voeren.

Zorgeloos inschrijven

Natuurlijk beseffen wij ook dat doorgang van de verschillende evenementen en opleidingen in deze tijd niet gegarandeerd is. Wanneer een startdatum door de huidige omstandigheden niet kan worden gehaald, dan zal er een nieuwe datum gekozen worden. Als blijkt dat het nieuwe moment je niet uitkomt dan kun je (kosteloos) omboeken naar een ander evenement of opleiding. Mocht er geen goed passend alternatief zijn dan krijg je uiteraard je geld terug.

Programma

Datum Tijd Inhoud
2 Nov. 20 9:00 - 17:00 Strategic relations
3 Nov. 20 0:00 Learning objectives
4 Nov. 20 9:00 - 17:00 Joint strategic focus

Tijd

9:00 - 17:00


Inhoud

Strategic relations



Tijd

0:00


Inhoud

Learning objectives



Tijd

9:00 - 17:00


Inhoud

Joint strategic focus


Locatie

Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM)

,

Organisator

Rotterdam School of Management, Erasmus University
Logo-RSM.png

Resultaat

Resultaat

Door deel te nemen aan dit Engelstalige programma:

  • krijg je uitgebreid inzicht in de uitdagingen op het gebied van strategisch accountbeheer vanuit intern en extern oogpunt
  • word je gecoacht door vooraanstaande hoogleraren en leidinggevenden van grote multinationals
  • deel je recente kennis en ervaringen met vakgenoten en breid je je professionele netwerk uit
  • leer je de analytische, strategische en interpersoonlijke vaardigheden die zijn vereist voor het omgaan met belangrijke klanten in een moeilijk klimaat, zoals het beter herkennen en definiëren van klantproblemen en hoe je belangrijke berichten effectief kunt overbrengen binnen de organisaties van je klanten
  • ontwikkel je je eigen actieplan dat is afgestemd op je bedrijfssituatie.

Wat komt er aan bod?

Dag 1

Strategic Relation

  • Managing strategic account relationships
  • The customer perspective
  • The new buying reality
  • Sourcing strategies: how do customers manage their supplies? Industry best practice

Learning objectives

  • Understand the changing context and role of account management
  • Distinguish strategic customers from other important customers
  • Understand how strategic customer management differs from other sales approaches
  • Assess strategic impact for supplier and customer organisations
  • Understand the effects of the positions of customers and your own company in the value chain
  • Identify sourcing strategies: why and how customers segment their suppliers
Dag 2

Joint strategic focus

  • Discovering value innovation opportunities
  • Defining joint strategic focus: value co-creation
  • Bringing both worlds together: do supply and account strategies fit or misfit?
  • Engaging senior management and leading without authority

Learning objectives

  • Map your position in the customer’s portfolio of suppliers
  • Learn to identify and discover opportunities for value innovation
  • Understand how supply and account strategies fit together
  • Identify key elements of an executive sponsorship program
  • Understand when to ‘escalate upstream’ to remove roadblocks
  • Recognise and minimise barriers that prevent internal alignment
  • Achieve influence in a collaborative way, without using authority
Dag 3

Strategy in practice

  • From strategy to practice: building customer action plans to drive alignment and engagement
  • Making strategic account management programmes really work
  • Building high-value relationships
  • Strategic account management in your own practice

Learning objectives

  • Leverage your company’s tools and processes to create a customised approach to managing accounts
  • Improve governance that can be implemented or championed by the account manager
  • Examine and foster alignment among stakeholders
  • Explore areas requiring buy-ins from stakeholders such as vision, strategic objectives, opportunities and required investments
  • Learn how to communicate the action plan, gaining buy-in, creating excitement and gathering credibility