, ,

Essentials in Marketing

Versterk de positie van je bedrijf met strategische marketing skills

Wil je je bedrijfsdoelstellingen bereiken, dan heb je een duidelijke marketingstrategie nodig. Met deze opleiding krijg je de essentie van marketingstrategie onder de knie. Je krijgt waardevolle tools om je organisatie te begrijpen en te evalueren. Zo ontwikkel je een unieke en klantgerichte waardepropositie.

Online
Wanneer?
Doorlopend

Waar?
Online training

Prijs?

495,00 excl. btw

Je kunt maximaal 4 tickets bestellen. Klik hier om een groepsarrangement aan te vragen.

Essentials in Marketing

De opleiding is opgedeeld in vier modules. Elke module legt de focus op een ander aspect van strategische marketing.

Module 1: Kick-off en marketinganalyses
In deze module gaan we dieper in op de analyse van de markt die noodzakelijk is om de markt echt goed te begrijpen. Via de 5-C analyse voor marketing (company, collaborators, customers, competitors en context), brengen we alle strategische partijen die in de markt opereren in kaart.

Module 2: Marktsegmentatie
Hoe je de markt segmenteert, is een belangrijke kritische denkoefening. Deze module laat je kennismaken met het proces van segmentatie, targeting en positionering. Ook wel STP genoemd.

Module 3: Waardepropositie
Elk bedrijf heeft een duidelijk aanbod of waardepropositie nodig. Deze biedt zekerheid over de unieke marktpositie en het concurrentievoordeel dat hieraan verbonden is. In deze module leer je de waarde vanuit verschillende perspectieven te bekijken. Zo ben je in staat een klantgerichte waardepropositie te definiëren.

Module 4: Conclusie
Tijdens de laatste module vatten we de afgelopen sessies samen. We focussen ons ook op de toekomst. Hoe ga je concreet aan de slag met de opgedane kennis en tools?

Opbouw

Dit online traject integreert verschillende leerformaten: video’s, simulaties, oefeningen, casestudies, praktijkvoorbeelden en quizzen. Daarnaast verdiep je je in de materie met extra lectuur. Met gerichte vragen reflecteer je over je eigen situatie.

Je past de theorie toe in de praktijk aan de hand van templates, waarbij je de reflectie maakt naar je eigen organisatie. Zo leg je waardevolle strategische informatie vast. Na deze opleiding ben je gewapend om deel te nemen aan marketingdiscussies en zet je met vertrouwen projecten op binnen je organisatie.

Je kunt op elk moment starten met deze opleiding. Bovendien studeer je waar en wanneer het je uitkomt. De opleiding neemt ongeveer 10 à 12 uur in beslag. Je kunt dit spreiden over maximaal drie maanden.

Voor wie is deze opleiding?

Ben je nieuw in marketing of werk je nauw samen met het marketingteam van je organisatie? Dan is deze opleiding iets voor jou. Met deze opleiding bouw je een stevige marketingbasis op. Je wint aan vertrouwen om deel te nemen aan marketingdiscussies. Daarnaast kun je ook je professionele relaties met marketingcollega’s verder verdiepen.

Online training
Dit is een online training en deze kan dus overal ter wereld worden gevolgd.
,

Organisator
Vlerick Business School
Vlerick Business School

Kan ik je ergens mee van dienst zijn?

Heb je een vraag?

Wil je een overzicht van de beste opleidingen?

Schrijf je dan in voor de wekelijkse nieuwsbrief van Beste Business Opleidingen.