Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Marketing and Value Creation

Nieuwe bedrijven doen radicaal afwijkende proposities en technologische ontwikkelingen zorgen voor nieuwe mogelijkheden voor groei en het sturen van de markt. Als marketeer is het noodzakelijk dat je de kracht van marketing begrijpt, zodat je hier op succesvolle wijze mee om kunt gaan. Deze overtuigende kracht voegt waarde toe aan nieuwe producten en nieuwe markten. Alleen bedrijven die echte waarde creëren en vasthouden kunnen hun posities op de lange termijn opbouwen en behouden.

Wat ga je leren?

Deze drie dagen durende Engelstalige workshop van RSM Executive Education geeft je een diepgaand inzicht in cruciale kwesties binnen marketing en het creëren van waarde. Je gaat je richten op interne en externe perspectieven. Marketing wordt vooral gezien als een focus op externe factoren, zoals klanten en concurrentie, maar het opbouwen van een gedeeld begrip van hoe de organisatie waarde creëert voor klanten is uiterst belangrijk voor organisatieprestaties op de lange termijn. Hoe kun je je managementvaardigheden inzetten om de marketingstrategie van je bedrijf te stimuleren?

Rotterdam School of Management Erasmus University

Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit (RSM), is een van de top business schools in Europa en helpt studenten, academici en mensen in het bedrijfsleven om positieve veranderingen door te voeren.

Programma

Datum Tijd Inhoud
23 Mar. 20 9:00 - 17:00 Introduction to Marketing and Value Creation
24 Mar. 20 0:00 Customer centricity
25 Mar. 20 9:00 - 0:00 Customer centricity (continued)

Tijd

9:00 - 17:00


Inhoud

Introduction to Marketing and Value Creation



Tijd

0:00


Inhoud

Customer centricity



Tijd

9:00 - 0:00


Inhoud

Customer centricity (continued)


Locatie

Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM)

,

Organisator

Rotterdam School of Management, Erasmus University
Logo-RSM.png

Resultaat

Na deze Engelstalige cursus ben je in staat:

  • de klant en de rol van marketing in de gehele organisatie te begrijpen;
  • taal en hulpmiddelen voor moderne marketing te gebruiken;
  • waarde te creëren door middel van producten, merken, diensten en effectief leiderschap;
  • producten en diensten op de markt te brengen en inkomsten te genereren;
  • in te zien hoe technologie van invloed is op marketing en de zakelijke omgeving.

Wat komt er aan bod?

DAY 1: 9:00 – 17:00

Introduction to Marketing and Value Creation

  • The process of creating value in the market
  • The role of marketing in value creation
  • Marketing strategy fundamentals

Customer centricity

  • Introduction to customer centricity
  • The value of relationships: Customer Equity and Customer Lifetime Value
  • Wharton simulation: introduction to customer centricity case

DAY 2: 9:00 – 17:00 AND COMPLEMENTARY DINNER

  • Customer centricity (continued)
  • Wharton simulation: customer centricity case (continued)
  • Wharton simulation: wrap-up and learnings
  • Live case: discussion and analysis of marketing and value creation in a real-life case together with a leading company.

DAY 3: 9:00 – 17:00

Marketing strategy in action

Business case: applying applying competitive positioning frameworks

Customer co-creation

  • Open-source marketing: a new approach to value creation
  • Customer co-creation and customer integration
  • Key takeaways