Winkelmand

Geen producten in de winkelwagen.

Strategische B2B Marketing

In business-to-business (B2B) gaat het er harder aan toe dan ooit. Breng je innovatieve diensten of producten op de markt? Dan word je binnen de kortste keren geïmiteerd. Op zoek gaan naar wat écht het verschil maakt, blijft de boodschap.

Tegelijkertijd neemt de prijsdruk steeds toe doordat de inkoopfunctie aan strategisch belang wint. Bovendien worden klanten via talloze kanalen overstelpt met commerciële boodschappen. Je verkopers krijgen steeds moeilijker een voet tussen de deur.

Hoe pas je je als marketeer aan deze nieuwe marktomstandigheden aan? Om relevant te blijven in het huidige competitieve landschap moet je kunnen inspelen op de belangrijkste veranderingen in jouw sector, de acties van de concurrentie en de stijgende vereisten van de klant. Werken de oude strategische benaderingen en segmenteringsschema’s nog? Hoe vul je je product-of serviceportfolio optimaal in?

Wat is de meerwaarde van de opleiding ‘Strategische B2B-marketing’?

  • analyseer je waarom marketingplanning essentieel is
    evalueer je de interne & externe factoren die invloed hebben op jouw bedrijf
  • beoordeel je op kritische manier de marktsegmentering
  • leer je waarom een marktgerichte aanpak essentieel is en analyseer je het proces erachter
  • leer je de 3 soorten marktonderzoek herkennen
  • bespreek je het belang van de Voice of the Customer (VOC) voor de klantervaring
  • pas je de Blue Ocean Strategy toe op B2B-marketing

Voor wie?

‘Strategische B2B-Marketing’ is ideaal voor professionals van bedrijven van elke omvang (zolang ze B2B-klanten bedienen) en in het bijzonder voor:

  • professionals met vrij beperkte ervaring in B2B-marketing of -verkoop die meer inzicht willen verwerven in B2B-marketingstrategieën
  • productmanagers, accountmanagers, business-developmentmanagers, businessunitmanagers, marketing- of salesmanagers, algemeen directeurs

In het verleden verwelkomden we bedrijven als Atlas Copco, Atos Worldline, Bekaert, Ecover, Egemin, Electrabel, Fabricom, Mercer, Milliken, Sioen Industries …

Programma

Datum Tijd Inhoud
12 Nov. 20 0:00 Het strategische marketingplan bijstellen in een veranderend ondernemingsklimaat

Tijd

0:00


Inhoud

Het strategische marketingplan bijstellen in een veranderend ondernemingsklimaat


Locatie

Vlerick Campus Gent
Reep 1
9000 België,